3D tech – 3D szemüvegek 3D tech – 3D szemüvegek
3D tech – 3D szemüvegek 3D tech – 3D szemüvegek 3D tech – 3D szemüvegek 3D tech – 3D szemüvegek 3D tech – 3D szemüvegek
H Í R L E V É L
3D tech – 3D szemüvegek

3D tech – 3D szemüvegek

3D SZEMÜVEGEK
vörös-cyan
magenta-zöld
borostyán - kék
polarizációs 
chromadepth
dekóder
magic fireworks
magic holospex
mintás keretes
fix szárú szemüvegek

aktív szemüvegek
pack-csomagok

3D TERMÉKEK
3D post it
3D card
3D love szemüveg
new

 

3D tech – 3D szemüvegek

  

A világot az ember azért láthatja három dimenzióban, mert két egymástól bizonyos távolságra lévő szemmel nézünk (binokuláris látás). A két szemünk között átlagosan 7 centiméter a távolság, így a két szem egymástól némileg eltérő szögből fogadja a beérkező képeket. Például, ha lenézünk a billentyűzet egy karakterére csak a bal szemünkkel, majd csak a jobb szemünkkel, akkor nagyjából ugyanazt a képet látjuk, csupán a perspektíva apró eltolódását érzékelhetjük, attól függően, hogy melyik szemmel nézünk a karakterre. Ezt nevezzük látószögelhajlásnak (parallaxis), ami kulcsfontosságú a mélységérzékeléshez. Az emberi agy felépítéséből következik, hogy amikor a jobb és a bal szemtől egyszerre érkezik két, perspektívájában enyhén eltérő kép, akkor az agy képes ezeket egyesíteni, oly módon, hogy érzékelhessük a látott tárgyak mélységét és távolságát.
Ha egy kisméretű tárgyat közelítünk az arcunkhoz, miközben csak az egyik szemünket tartjuk nyitva, megfigyelhető, hogy minél közelebb van a tárgy, annál nagyobb lesz a perspektivikus eltérés a jobb és a bal szemünk által észlelt képek között. Azonban, ha a tárgyat 1-2 méterre helyezzük el, és úgy nézünk rá az egyik majd a másik szemünkkel, akkor a perspektivikus különbség nagyon minimális. Ez a kísérlet segít megérteni, hogyan észleli agyunk a térbeli mélységet.
Most, hogy értjük, hogy miért látunk és érezzük 3D-ben, ebből következik, hogy minden kijelző technológia trükk ahhoz, hogy a szem elhiteti, hogy megtekintett egy 3D-s képet, akkor meg kell adniuk egy kicsit más kép megjelenítéséhez az egyes szem közvetítése egyes technológiai szemfényvesztés.

ANAGLIF:

Az anaglif technikát 1853-ban dolgozta ki a lipcsei Wilhelm Rollmann. A néző egy színszűrő szemüveget visel, amelyben eltérő színű a jobb illetve a bal oldali lencse (egymás kromatikus ellentétei). A film vagy kép két egymást átfedő, de eltérő színezetű képrétegből áll, amelyek közül a jobb szem csak az egyik, a bal szem pedig csak a másik réteget láthatja. Így keletkezik a 3D-hatás.
Az anaglif képek az úgynevezett sztereoszkópikus 3D látvány megjelenítésére képesek, ha kétszínű lencsével rendelkező szemüveggel tekintik őket. Ez a két szín leggyakrabban a vörös és a ciánkék. Az anaglif kép témája két nézőpont felhasználásával készül, melyeket két különböző színréteggel jelenítenek meg ugyanazon képtérben, így előállítva a mélységérzetet.

   

A kép alanyát jelentő tárgy jellemzően a képtér közepén helyezkedik el, míg az előtérhez és a háttérhez tartozó térelemek oldalirányban eltoltan jelennek meg. Hasonló hatást tapasztalunk a valóságban is, amikor egy távolabb található tárgyra fókuszálva a látóterünkbe emeljük kezünket, amelyet szintén kettőzve látunk, amíg a távolabbi tárgyra koncentrálunk.
A végeredmény tehát két különbözőképpen színezett képet tartalmaz, egyet-egyet mindkét szem számára. Színkódolt anaglif szemüvegen keresztül nézve a képek kettősége megszűnik, mert az agy látóközpontja a színkitakarás hatására a két szembe érkező különböző nézőpontú képeket térbeliként érzékeli.

                                        

Az anaglif képek újbóli virágzása az Internet-en, Blu-ray HD lemezeken, CD-ken, valamint nyomtatásban manapság gyakran közzétett sztereogramoknak köszönhető. A papírkeretes vagy műanyagkeretes szemüvegeket pontosan beállított szűrőkkel szerelik fel. A jelenlegi szabvány a vörös és ciánkék színek kombinációja, ahol a vörös tónus a bal oldali csatorna.
vörös (Red), a zöld (Green) és a kék (Blue) színcsatornát különbözteti meg ezáltal
red (vörös) – cyan (kék) anaglif
magenta (vöröses rozsaszín)– green (zöld)
amber (borostyán) – blue (kék)
Az anaglif 3D szemüvegek minden olyan digitális HDTV vagy LCD monitoron képes megjeleníteni a szükséges színt és színezett 3D-s tartalmat illetve a 3D-s játékokat számítógép, laptop/notebookon, mint képeket és egyéb kiadványokat.

POLARIZÁLT:

A fény polarizálásával képesek leszünk a fényt polarizációja alapján szűrni a különleges polarizáló fólia segítségével. Az lenti kép azt mutatja be, ahogyan egy projektor két képet vetít egy különleges vászonra, amely megőrzi a visszatükröződő fény polaritását (ezeket a vásznakat ehhez általában ezüsttel vonják be). A két vetített kép polaritása merőleges egymásra. A polarizáló szemüveg lencséi eltérő polarizáló fóliával vannak bevonva, hogy egy lencse csak az egyik irányban polarizált fényt engedje át. Ahogyan az ábrán is látható, egy lencse csak az egyik képet engedi át a bejövő fények eltérő polarizáltsága miatt.

                http://upload.wikimedia.org/wikipedia/hu/8/85/Polarizalt3Dszemuveg.jpg     

Polarizáló 3D szemüveg
A végeredmény az, hogy a két szem két különböző képet lát, és ez 3D hatást eredményez.

 

3D MOZI                       
       
                              Fájl:Nezok.jpg            

RealD és az IMAX
A 3D mozikban vetített filmek nézéséhez a polarizált szemüveg az ideális megoldás. Az IMAX 3D és a RealD mozik is a polarizált fény egyedi tulajdonságaival érnek el kimagaslóan jobb 3D-s élményt
a RealD
                                        
 
egy speciális polarizált fény típust, az úgy nevezett körkörösen polarizált fényt alkalmazzák. A két kép jobb- illetve balsodrású körkörös polarizált fényként jelenik meg. A körkörösen polarizált fény előnye, hogy mozi nézés közben oldalra dönthetjük a fejünket, anélkül, hogy ezzel romlana a kép kontrasztja vagy fényereje     
az IMAX 3D filmeket pedig két, a két emberi szemnek megfelelően elhelyezkedő kamerával veszik fel, majd a két filmet egymásra merőleges polarizációval ugyanarra a vászonra vetítik; a néző egy speciális, polárszűrős szemüveget visel, ami révén a két szem mindegyike csak a neki megfelelő filmet látja, így a film háromdimenziós benyomást kelt.
A moziból hazavitt szemüveg valószínűleg nem működik az otthoni 3D tévével.

AKTIV 3D:

    

Az aktív képzáró megjelenítési technológia alapja, hogy a bal, illetve jobb szemnek szánt képek váltakozva jelennek meg egy hagyományos LCD TV képernyőjén. Azonban mivel így a másodpercenkénti képkockák száma egy szemre megfeleződik, a frissítési rátának kétszer akkorának kell lennie, mint egy standard LCD monitornál vagy TV-nél (50 Hz). Ezért a „3D-ready” TV-k minimum 100 Hz-es frissítési rátával rendelkeznek. A képzáró szemüvegek feladata, hogy megkülönböztessék a képernyőről érkező képeket, hogy mindegyik szem csak a neki szánt képet láthassa.
A speciális aktív képzáró szemüveg lencséi reteszként működnek, és összehangolt módon, felváltva záródnak a bal, illetve a jobb szem előtt, hogy azok rendre csak a megfelelő képet lássák a 3D TV-ből. Az aktív képzáró szemüveget Bluetooth, infravörös vagy rádiójeles technológia hangolja össze a televízióval. Ezek a különleges szemüvegek folyadékkristályt tartalmaznak, amely elsötétedik, és így reteszként funkcionál. Ezzel a technológiával a bal szem csak a bal szemnek megjelenített képeket látja, a jobb szem pedig csak a jobb szem képeit.  
aktív záras folyadékkristályos szemüvegekkel láthatók, amelyek váltakozva sötétednek el a jobb, illetve a bal szem előtt, így az egyes képek csak a megfelelő szem számára válik láthatóvá. Az aktív szemüvegek lencséi a full hd rendszerekben másodpercenként akár 120-szor blokkolják a képeket. A folyadékkristály mellett a lencsékben többnyire aktív elektronika vagy elemek biztosítják a megfelelő működést, egy-egy elemcsere után általában 80 órányi tévénézésre alkalmasak a szemüvegek. A lencsék működését a televízióból érkező infra- vagy bluetooth-jelek szinkronizálják.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/hu/8/81/Aktiv3Dszemuveg.jpg   
Az aktív 3D szemüvegek hátránya, hogy a passzív 3D szemüvegekhez képest sokkal drágább és szükséges elemel működik. A tapasztalat szerint az elemek a film közben is kifogyhatnak.
A videók is homályos, mint a szemüveg csökkenti a kép fényerejét. Ezen felül, 120 Hz-es lehet túl alacsony frissítési ráta gyorsan mozgó sport-és film jelenetek. Ennek eredményeként choppiness és villogás. 240 Hz-es kijelzők kell sokat megállapításánál ezeket a kérdéseket.

3D TV

    

A háromdimenziós televízió olyan tévékészülék, ami lehetővé teszi háromdimenziós vizuális információ közvetítését, illetve háromdimenziós hatás keltését.
Az aktív képzárós TV-k és képernyők 2010 tavaszán érkeztek meg a boltok polcaira.
A működésében a látószög a lényeg, ez adja a 3D-s tévék hatását, ezáltal képes átadni egy valósághű 3D-s élményt a nézőnek
A 3D-képes tévékészülékekben alkalmazott megoldás a sztereopszis, vagyis a finom mélységérzékelés képességén alapszik. Az ember szemei nagyjából 6,5-8 centiméterre helyezkednek el egymástól, ezzel pedig minden egyes tárgyat két, kissé eltérő szögből láthatunk. A 3D-televíziók képernyőjén megjelenő két kép a két nézőpontot jelenti, azzal pedig, hogy a felhelyezzük a szemüvegeket, az egyes szemekhez csak a neki szóló képek jutnak el, az agy pedig így már könnyedén térhatású képpé állíthatja össze a vizuális információkat. Az újabb modellek már 240 Hz-es frissítési rátával rendelkeznek, amely sokkal gördülékenyebb 3D képet jelenít meg, és kisebb a kép vibrálása. A továbbfejlesztett frissítési ráta kifejezetten szembetűnő a gyorsan mozgó akció- és sportjeleneteknél.
A 3D TV megvásárlásánál aktív 3D szemüveget kapunk illetve vásárolhatunk.

 

3D TV szemüveg nélkül

 

Ez a technika az autostereoscopy (autosztereo) ami a 3D-3D konverzióra épül. Autostereoscopy  működése a különleges optikai elemek között a televízió képernyőjében van, az expozíció autostereoscopic kijelzők használó lentikuláris lencse. Ezek a kijelzők több vizuális zónára osztódnak, amely lehetővé teszi a néző számára, hogy ugyanazt a képet adják ugyanabban az időben a látószöget nem leszűkítve.
Az alábbi kép egy példa a lentikuláris lencse lapos, az egyedülálló barázdált alakja a felület lehetővé teszi a vetítésre a különböző képek alapján a látószöget, ezzel lehetővé téve a térlátást.
                                                      

Ennek a rendszernek azonban, (jelenleg még) van egy optimális nézési távolsága, ami meglehetősen messze van (kb. 13 méter). Ha még távolabb, vagy túl közel ül a néző a TV-hez, a minősége és a 3D-s kép is nagymértékben csökkenhet.
Hasonló a lentikuláris lencse technológiát, parallaxis akadályokat átlépve, elsőként fejleszt a Sharp és a Toshiba.
Ez a technológia épül parallaxis akadály áll, a kapcsolható folyadék kristályok hangolásának alkalmazásával lehetséges, hogy ellenőrizzék a milyen irányban, milyen és mennyi fényt bocsátanak ki az LCD panel. Ennek eredményeképpen, de ellenőrzése irányába fényáteresztő, a kép megtekinthető a bal és a jobb szemnek egymástól függetlenül, és alakítják abból adódóan a 3D hatást. Jelentős előnye, ennek a technikának, hogy a kapcsolható folyadékkristályos akadályt ki lehet kapcsolni annak érdekében, hogy a kijelző a rendszeresen a 2D tartalmat is adja.
Sajnos az üveg sík képpel ellentétben a lentikuláris 3D-s TV-k még egy prototípus fázisban vannak, és még nem állnak készen a teljes méretű előállításának. Azonban a jelenlegi fejlesztési területen álló 3D-s TV-k, ha széles körű elterjedése és elfogadása lesz a  lentikuláris képernyős 3D-s TV-knek az elkövetkező 5 évben belül várhatók a kereskedelmi, tömeges előállítása.

 

Remélhetőleg sikerült a 3D technológia adta lehetőségeket és működését feltárni, bevezetve az olvasót a 3D világba.
A 3D tech –nek az a célja, hogy kövesse a 3D innovációt és a 3D technológia adta legjobb termékeket biztosítsunk a legjobb áron, a legfrissebb hírekkel a 3D bevezetve önöket a 3d világba.  Innovatív marketing lehetőségeket kínálva és biztosítva. Szóval iratkozzon fel az RSS hírekre és a facebook oldalunkra, hogy mindig tájékoztatni tudjuk a 3D tech híreivel és újdonságaival.

A képek illusztrációk, a szemüveg alap színe, grafikája eltérhet a képtől! Az általunk forgalmazott 3D szemüvegek szakértő, nemzetközi gyártók által, nagy tisztaságú, magas minőségű színszűrő fóliákkal készülnek. A keret színe, grafikája nem befolyásolja a 3D hatást és élményt, az érzetetett mindig a lencse adja illetve az adott 3D szemüveg fóliája.
Választékunkból kiválaszthatja a 3D technológia által a 3D szemüvegek összes típusát és változatát!

 

További híreket illetve akcióinkat kövesse a hírlevél  feliratkozásával illetve  http://swyx.hu/basic/images/facebook_logo.png oldalunkon.

 

 A www.3dtech.hu a www.3dszemuvegek.hu  és azok facebook oldala a WRISTBAND Kft. weboldalai, katalógusai, árajánlatai valamint az azokon található minden képi és szöveges tartalom szerzői jogi, illetve védjegy oltalom alatt állnak. Azoknak bármilyen formában történő felhasználása kizárólag a WRISTBAND Kft. kifejezett erre vonatkozó írásos engedélyével lehetséges.
3D tech – 3D szemüvegek
3D tech – 3D szemüvegek